მთავარი > მარკეტინგი > რეკლამის ფსიქოლოგია

რეკლამის ფსიქოლოგია

  ზოგადად რეკლამა თანამედროვე კულტურის არსებითი შემადგენელი ნაწილია. იგი არა მხოლოდ ბიზნესის მნიშვნელოვანი იარაღია, არამედ კომუნიკაციის რელევანტური საშუალება და დისკურსის განსხვავებული ტიპია. თუმცა, ზოგჯერ რეკლამა იმ პროდუქტებზე, რომლებიც მთელ მსოფლიოში გამოიყენება, არ არის ეფექტური; ზოგიერთი სარეკლამო სლოგანი კარგად ვერ მუშაობს. აქედან გამომდინარე, წარმატებული რეკლამის შესაქმნელად მნიშვნელოვანია გლობალური კოდის არსებობა.

   იმისათვის რომ ბაზარზე ჩვენი პროდუქტი შევიტანოთ და ადგილი მოვიპოვოთ ( კონკურენტები, ფასები, რეგიონი და ა.შ.)  ერთ ერთი მთავარი წინაპირობა რეკლამაა. რეკლამა შეიძლება იყოს გაცნობითი ( როდესაც ახალი პროდუქცია შეგაგქვს ბაზარზე), შემასხენებელი( როდესაც ეს პროდუქტი უკვე ბრუნავს ბაზარზე და ახსენებს მომხმარებელს მის შესახებ, ერთგვარი რეკლამაა ) და ინფორმაციული ხასიათის ( რა სიახლეები განიცადა , და ა.შ.)

ძალიან კარგია, როცა რეკლამა უნიკალურია, თუმცა იგი მოითხოვს დიდი კრეატულობას, მაგალითად, ნიუიორკშიმაღალიშემობებისგამო  რეკლამები განათავსეს ავტობუსების სახურავებზე, რადგან საზოგადოების დიდი ნაწილი შენობებიდან იყურება. აქ ყველაფერი გენიალური – მარტივია.

  ვიდრე რეკლამის ვიზუალურ შეფუთვას დავიწყებთ, ანუ შევარჩევთ ფერებს, მუსიკას მონტაჟურ ტრიუკებს და ა.შ. მანმადე ერთი მთავარი რამ უნდა გავაკეთოთ… უნდა მოვიფიქროთ სლოგანი, რომელიც ჩვენი რეკლამის მთავარი გასაღებია… სწორი სლოგანი გაგვიადვილებს დანარჩენი სამუშაოების შესრულებას. სლოგანი კი, ზუსტად უნდა გამოხატავდეს იმას რის რეკლამასაც ვაკეთებთ, როგორ აუდიტორიაზე გვაქვს გათვლილი და ა.შ. 

    რეკლამაში ძირითადა დგამოიყოფა ,,შიდადა ,,გარენაწილები. გარე ნაწილებია აზრი (დედააზრი  ), პროდუქტთან შესაბამისობა, ხანგრძლივობა და ..  შიდა ნაწილებში უკვე მოიხსენიება დიზაინი,  ფერები, კადრების განლაგება…. ეს ყოველივე კი სავიზიტო ბარათია ადამიანის ცნობიერებისათვის.

  ზოგადად ბევრი ნიუანსია, იმისათვის რომ ბაზარზე ჩვენი პროდუქტი შევიტანოთ და ადგილი მოვიპოვოთ ( კონკურენტები, ფასები, რეგიონი და ა.შ.), ამისთვის კი ერთ ერთი მთავარი წინაპირობა რეკლამაა, რეკლამა შეიძლება იყოს გაცნობითი ( როდესაც ახალი პროდუქცია შეგვაგქვს ბაზარზე), შემასხენებელი ( როდესაც ეს პროდუქტი უკვე ბრუნავს ბაზარზე და ახსენებ მომხმარებელს მის შესახებ, ერთგვარი რეკლამაა ) და ინფორმაციული ხასიათის ( რა სიახლეები განიცადა , და ა.შ.).  რეკლამა არსებობს რამოდენიმე ტიპის, ყველაზე ეფექტური, როგორ წესი “ემოციონალური” რეკლამაა, რეკლამაუნდაიყოსმინიშნებითი ანუ ინდივიდი უნდა დაფიქრდეს და თავად შეეცადოს გამოიცნოს რაზეა რეკლამა, რომ მის ცნობიერებაში შედარებით დიდი დროით დარჩეს.

  ზოგადად ჯობს რეკლამის დროს თუ გამოვიყენებთ რაიმე რითმას ან მცირე სიმღერას, ისე რომ მის სიტყვებში აქცენტი კეთდებოდეს იმაზე, რაც უნდა დარეკლამდეს, ამით უფრო იმახსოვრებ სადამიანი აღნიშნულ პროდუკტს,  მაგალითად: ”ერთხელ პერსილი, მუდამ პერსილიიი“” კეტონალი და კეტონალიიიი” “ავეჯის გადაზიდვის სერვიზიიდა შემდეგ საზოგადოება მოუძებნის ამ ფრაზებს დასასრულს.

   ამრიგად ეს გახლავთ მოკლე მიმოხილვა თუ რა უნდა გავითვლისწინოთ რეკლამირების დროს უპრველესად..

Advertisements
  1. 13/05/2011, 19:53

    ვრცლად, რეკლამის შესახებ წაიკითხეთ ფრედერიკ ბეგბედერის “99 ფრანკში”.

  2. 14/05/2011, 07:46

    რათქმაუნდა მე ზოგადად მიმოვიხილე ის მნიშვნელოვანი მოთხოვნილებები, რომელიც აუცილებლად უნდა გავითვალისწინოთ რეკლამის დროს.

  3. 20/02/2012, 11:54

    მე წავიკითხე ცოტა ხნის წინ “99 ფრანკი” და ძლიან მომეწონა.კარგადაა აღწერილი რეკლამის მნიშნელობა მსოფლიოში.

    • 20/02/2012, 13:04

      “99 ფრანკი” ეს წიგნი თითქოს მოდაშია… ყველამ წაკითხა მგონი ჩემს გარდა)))

  4. 20/02/2012, 22:04

    sad vishovo eg wigni?

  1. No trackbacks yet.

კომენტარის დატოვება

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s

%d bloggers like this: